Týden co týden nás poutá k televizním obrazovkám castingová show Robin Hood – Cesta ke slávě, které se také přezdívá „reklama s několika pěveckými bloky.“ A vskutku, TV Prima nezklamala a hned po první písničce zařadila předlouhou plejádu úžasných omáček v prášku. Ovšem náš předpoklad, že komerční úspěch tento projekt přinese zejména Divadlu Kalich, se měrou vrchovatou naplňuje. Ať zvítězí tváře neznámé, nebo ty, se kterými se víceméně počítá, lidé na obličeje z obrazovky zkrátka slyší. Ač prodej vstupenek začal teprve před několika dny, Kalich hrdě hlásí, že počet prodaných lístků už překročil hranici deseti tisíc. Jak uvedl tiskový mluvčí divadla Jaroslav Panenka, takový zájem o rezervace diváci neměli ani u prozatím nejvíce očekávaného představení Divadla Kalich, muzikálu Touha autora Daniela Landy. „Na Touhu jsme měli asi osm tisíc rezervací,” dodal Panenka.
Jak jsme vám již oznámili, vítězové televizní show si zahrají v alternaci s Václavem Noidem Bártou či Jánem Jackuliakem (Robin) a Lucií Šoralovou a Nelou Pociskovou (Mariana). Jak si potencionální herci vedli v dalším přímém televizním přenosu, se dozvíte z našeho stručného hodnocení. Večer odstartovala společná píseň dívek All that jazz z Chicaga a ukončila skladba mužů Let it go z muzikálu Donaha. Obě díla jsou z českých jevišť více než dobře známá. Pak se finalisté (i porotci) museli vypořádat s téměř sisyfovským úkolem, kterým se staly duety. Jak známo, právě zpěvem ve dvojicích lze nejen získat, ale i hodně ztratit, protože nejenže je týden na dokonalou souhru krátkým časem, hlasy spolu prostě nemusí libozvučně ladit. A jak to vše dopadlo?
Petr Novotný a Andrea Gabrišová:
Time of my life (Hříšný tanec)
Standardně odzpívaný duet, sice bez fatálních chyb, ale s řadou drobných nepřesností. Petr Novotný je jistě nadějným hercem a tanečníkem, ale pasovat jej do romantické úlohy je stejně pošetilé, jako obsadit třeba Pavla Vítka do role Draculy… Sebevědomá Andrea Gabrišová je divákům protivná už od samého začátku finálových kol. A protože i Thálie se při třetí nominaci obvykle získávají, dala se pohroma předem očekávat.
Naše hodnocení: 50 %
Viktor Polášek a Eliška Ochmanová
Last night of the world (Miss Saigon)
Píseň je skutečným světovým hitem, ač se jedná o snad nejpříšernější cajdák z pera proslulé „bídnické“ dvojice Schönberg – Boublil. Soutěžící dvojice si v ní pozoruhodným způsobem vzájemně házela záchranné lano – zatímco Viktor byl zdatnější herecky, Eliška byla jistější ve zpěvu. Navíc se může pochlubit masivní podporou diváků, a my tipujeme vlastně od začátku, že vypadne až v samotném závěru show. Celkově slušný průměr.
Naše hodnocení: 60 %
David Weingartner a Michaela Doubravová
Suddenly Seymor (Malý krámek hrůz)
Opět jedna ze zaručených hitovek, která snad diváky navnadí i na divadelní premiéru, se kterou v příští sezoně počítá MdB. Mnohými zatracovaný David Weingartner se představil celkem přesvědčivě v nové poloze a dokázal, že i muzikálový amatér to může v castingu dotáhnout velmi daleko. Sympatická Míša Doubravová tentokrát už jednoznačně dominovala herecky, takže naše upřímně míněná rada zní – urychleně si najít skvělého učitele zpěvu. Byla by škoda, takový talent ztratit.
Naše hodnocení: 70 %
Jan Kříž a Martina Bártová
Come what may (Moulin Rouge)
Moulin Rouge se musí nejen skvěle odzpívat, ale také znamenitě odehrát. A zde jsem tentokrát viděl rezervy nejen u Martiny, u níž má zřejmě porota pocit, že patří do jiného žánru, ale trochu překvapivě i u Jana Kříže. Dvojice si patrně příliš nesedla, což ovšem nic nemění na faktu, že pěvecky byla ze všech vystupujících nejjistější.
Naše hodnocení: 70 %
Laco Hudec a Radka Pavlovčinová
You are the one that I want (Pomáda)
Bláznivá Pomáda se zejména k altistce Pavlovčinové sice na první pohled nehodí, ale dvojice se svých rolí zhostila skvěle, nejlépe „hrála“ a tudíž její výkon v tomto kole diváky nejvíc pobavil. Oba soutěžící statečně bojovali s vysokými tóny, čímž prokázali jistou muzikantskou univerzálnost, o které mnozí pochybovali. Herecky a tanečně se pak jednalo o nejodvážnější kreaci tohoto kola.
Naše hodnocení: 80 %
Zmíněné univerzálnosti se podržel i producent Michal Kocourek, když během vyřazování asi popatnácté prohlásil, že „dneska je to opravdu těžké.“ Skoro by se chtělo parafrázovat známé besipácké heslo a napsat „Nebavíš, tak aspoň že platíš“… Na doporučení kreativnějšího Jána Ďurovčíka pak ředitel Divadla Kalich poslal z kola ven Andreu GABRIŠOVOU a Petra NOVOTNÉHO.
Foto: Petr Merta, TV Prima