Svět se definitivně zbláznil . Bezpříznakoví nemocní zavírají divadla. Šéfové souborů trnou.
A je to tady. To, čeho se šéfové divadel i jednotlivých souborů obávali. Karanténa. Zatímco dříve se všichni herci chlubili svými zážitky, jak hráli s horečkou 39C nebo zlomenou rukou, nová doba si žádá nové činy. Jakkoli ještě loni bylo možné prskat chřipkové bacily na kolegy i publikum, teď je tomu konec. Důkazem může být karanténa celého sboru opery Národního divadla v Praze.
Do domácí izolace jde celý dvaašedesátičlenný sbor opery ND Praha, neboť několik zaměstnanců bylo vytrasováno a označeno za covid pozitivní. Většinou mají bezpříznakový průběh onemocnění. Přesto si hygienická opatření vyžádají změny v programu, například se ruší představení opery Libuše, místo toho divadlo uvede výběr známých árií z českých oper.
„V souvislosti se zvýšenou nemocností v hlavním městě v posledních dnech došlo také k výskytu onemocnění i mezi zaměstnanci Národního divadla,“ uvedl. Dodal, že opery Její pastorkyňa a Rusalka zůstanou v programu i v době karantény a budou uvedeny v mírně upravené verzi.
Situace u nás, v celé Evropě i ve světě, naznačuje, že jsme se jakousi politickou manipulací rozhodli vzdát blahobytu, který usilovně budujeme od konce 2. světové války, tedy pětasedmdesát let. Po leteckých společnostech a cestovních kancelářích postupně zkrachují v druhé vlně divadla, výrobní firmy i rockové kapely. Zatím rozdáváme peníze, které už dávno nejsou podložené zlatem, ale jen tak se „tisknou“. Zatímco dříve se v rozpočtech jednotlivých zemí těžce hájila každá miliarda, teď se hází jejich stovkami. Omezení našich svobod je nasnadě. Argumentace, že každá sezonní chřipka zabije víc lidí, než covid, zdá se marná. Podobně, jako pozitivní výtěry manga, melounu a kozího jazyka, jež proběhly v jedné z afrických zemí. Pánbůh s námi, naší kulturou i takzvanou „západní demokracií“.