Jediná významná mezinárodní přehlídka hudebního divadla na našem území, festival DOKOŘÁN, který pořádá Městské divadlo v Brně, vstoupil do své druhé poloviny. Program odstartoval v sobotu odpoledne soubor opavské opery se svou inscenací klasické operety Eduarda Künnekeho Bratránek z Batávie, večer pak na Hudební scéně zazněla nedávno odpremiérovaná inscenace autorského muzikálu Balada o lásce – Singoalla z repertoáru mateřského MdB, jejíž recenzi naleznete v předchozím článku.
Neděle patřila různými cenami ověnčené hudební komedii Ondřeje Brouska a Radka Balaše Adéla ještě nevečeřela, představení německých hostů z Karlsruhe Mischen: is possible a lidové operetě Františka Ferdinanda Šamberka a Karla Hašlera Podskalák, se kterou přijel soubor operety Národního divadla moravskoslezského Ostrava. Třetí festivalový den nabídl kromě studiového představení z brněnské Marty hned dva trháky: Tanečně-vizuální show projectWings s exkluzivním hostem Jiřím Kornem a pak také do posledního místa rychle vyprodanou Čardášovou princeznu v nastudování Hudebního divadla v Karlíně. Klasická opereta opět bodovala a pražští hosté si mohli vychutnat pověstnou brněnskou standing ovation. V úterý vystoupily nejprve opět dva soubory z Německa – nejdříve zazněla Kouzelná flétna na scéně Loutkového divadla Radost a na Činoherní scéně dlouho očekávaná barokní opera Georga Philippa Telemanna Pimpinone aneb Nerovné manželství, kterou nastudoval Badisches Staatstheater z Karlsruhe. Velmi zajímavou inscenací pak zajisté byla opereta Modrá růže v provedení nitranského Divadla Andreja Bagara. Toto nastudování znám – zahrnuje jakýsi prolog, kde protagonisté divákům oznamují, jak a proč budou hrát klasickou operetu moderně, dokonce uspořádají anketu o nejlepší slovenský muzikál a pak teprve začíná samotný děj, plný krásných a u nás neznámých melodií Gejzy Dusíka a vkusného humoru. I slovenští kolegové se v Brně dočkali velkého úspěchu a častých potlesků na otevřené scéně.
Náš tým se připojil k festivalovému publiku ve středu, jelikož převážnou část předchozí produkce jsme již v minulosti viděli. Nenechali jsme si ujít nadmíru zajímavý worshop dramaturgyně Pavlíny Hoggard a celou řadu představení, o kterých si přečtete v dalších článcích.
Foto: Badisches Staatstheater Karlsruhe /Pimpinone/ a Slezské divadlo Opava /Bratránek z Batávie/