Zcela nečekaně se objevuje v nabídce premiér Městského divadla Brno jeden muzikálový titul navíc. Už tuto sobotu 7. listopadu zazní v české premiéře na Činoherní scéně komorní muzikál Vrabčák a anděl o přátelství mezi Edith Piaf a Marlene Dietrich dvou mladých autorů z Německa. Podle námětu Davida Winterberga napsali Daniel Große Boymann a Thomas Kahry s použitím legendárních písní obou světoznámých zpěvaček strhující dílo, které mělo svou světovou premiéru v Burgtheatru ve Vídni a dodnes se tam s obrovským ohlasem uvádí.

Proč muzikál vstupuje nyní na Činoherní scénu, vysvětluje přímo ředitel a režisér MDB Stanislav Moša:
“Poté, co jsme seznámili naše diváky se skutečností, že jsme se s Bolkem Polívkou po jeho nádherném účinkování v „Benátském kupci“ dohodli na jeho ztvárnění titulní role v nové inscenaci „Král Lear“, se strhl poprask… Samozřejmě poprask kolem vstupenek. Proto jsem se rozhodl změnit jeviště, na němž se Král Lear potká se svými diváky. Důvodem je dvojnásobná kapacita Hudební scény oproti té Činoherní, kde se původně měla Shakespearova tragédie odehrávat. Zároveň s tímto řešením vznikla i myšlenka uvést na Činoherní scéně jinou inscenaci, která by mohla nabídnout našim divákům možnost návštěvy představení v komornějším prostředí. A protože máme v souboru hned dvě báječné herečky a zpěvačky, Markétu Sedláčkovou a Hanu Holišovou, jež jsou přímo předurčeny k tomu, aby se s rolí Edith Piaf na jevišti jednou potkaly, vybrali jsme již zmíněný německý muzikál Vrabčák a anděl, jakýsi „bonbónek“ či „třešničku na dortu“, jež bude uveden mimo abonentní systém a jak doufáme, stane se ozdobou našeho repertoáru.”

“Edith Piaf a Marlene Dietrich – dvě velká jména světového šoubyznysu. První si svět podmanila svým zpěvem, dojemným životním příběhem a nenápadným zjevem, druhá okouzlovala svou krásou, elegancí, uhrančivým pohledem a byla jednou z prvních evropských, která se dokázala prosadit v Hollywoodu. První celý život touží po opravdové velké lásce a novému citu vždy maximálně propadá, ta druhá střídá muže (a snad i ženy) jako kabáty a nezastírá svůj cynický pohled na romantiku. První umírá vysílením v sedmačtyřiceti letech, celá Francie pro ni truchlí, druhá se dožívá úctyhodných jednadevadesáti let, ale rodné Německo ji považuje za zrádce. Jsou natolik rozdílné, ale přitom dokážou najít společný rytmus, společná témata a dokonce i společnou lásku. Hudební drama Vrabčák a anděl, pohrávající si s osudy, milostným příběhem a historií přátelství těchto nezapomenutelných žen podle námětu Davida Winterberga, mělo premiéru v roce 2014 ve vídeňském Burgtheatru, kde se setkalo s odzbrojujícím úspěchem. Není divu, vždyť v průběhu inscenace zazní (samozřejmě naživo, v podání hereček) téměř dvě desítky nesmrtelných písní obou protagonistek,” vysvětluje dramaturgyně Klára Latzková.

Stejný titul přitom představil režisér Stanislav Moša 30. října tohoto roku také v prostorách kulturního centra Pentorama ve švýcarském městě Amriswil. Nadšené ovace diváků vyprovodily inscenaci na její cestu po Švýcarsku, kde ji čeká celkově 20 uvedení. Inscenaci nazkoušeli švýcarští herci během letošního podzimu v prostorách Městského divadla Brno. Čeští diváci zhlédnou muzikálové drama Vrabčák a anděl v premiéře již v sobotu 7. listopadu 2015. Roli Edith Piaf nazkoušely Markéta Sedláčková a Hana Holišová, roli Marlene Dietrich pak Ivana Vaňková a Katarína Mikulová, a to pod režijním vedením Igora Ondříčka v koncepci Stanislava Moši, v kostýmech Andrey Kučerové, na scéně Christopha Weyerse a v hudebním aranžmá Karla Cóna.


Foto: Městské divadlo Brno

1) Švýcarské herečky Eveline Suter (Edith Piaf) a Susanne Rader (Marlene Dietrich)
2) Vizuál české verze muzikálu Vrabčák a anděl